Santander Bank Polska – Opinie i opis oferty

dane banku Dane banku

NazwaSantander Bank Polska S.A

Adresal. Jana Pawła II 17 , 00-854 Warszawa

KRS0000008723

NIP896-000-56-73

REGON930041341

kody swift Kod SWIFT/BIC i IBAN

SWIFT/BIC WBKPPLPP

IBAN Pl + numer konta

infolinia Numery infolinii

Klienci indywidualni

781 119 999

Infolinia czynna 24/7

Przedsiębiorstwa

61 885 1550

Infolinia czynna pon-pt 
w godzinach 8:00-18:00

Bankowość VIP

61 885 1550

Infolinia czynna 24/7

Bankowość prestige

61 856 56 76 lub 61 856 56 75 lub 61 856 56 74

Infolinia czynna 24/7

godziny-sesji Godziny sesji

Sesje wychodzące

08:15
12:15
14:45

Sesje przychodzące

10:30
14:30
17:00

Santander Bank Polska to bank uniwersalny, który zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby placówek. Czy jednak łatwy dostęp do banku sprawia, że z oferty instytucji korzysta wiele osób? Sprawdźmy, jaką propozycję przygotował Santander dla obecnych i potencjalnych klientów indywidualnych oraz firmowych.

Wybór odpowiedniej instytucji finansowej, której powierzysz swoje środki, to nie proste zadanie. Jeszcze większy problem pojawia się w sytuacji, gdy zapragniesz kupić mieszkanie na kredyt, lub pomyślisz o niewielkiej pożyczce na dowolny cel. Oferta finansowa przedstawiona przez bank powinna być korzystna, a pracownik banku, który będzie Cię obsługiwał – serdeczny i pomocny. Czy w Santander Bank Polska otrzymasz jedno i drugie?

Santander Bank Polska – historia i podstawowe informacje

Santander to bank uniwersalny, który ofertę swoich produktów kieruje zarówno do osób prywatnych, jak i dużych firm czy korporacji. Marka należy do założonej w 2001 roku grupy kapitałowej Santander Bank Polska S.A., jednak historia działania tej instytucji sięga aż do 1988 roku. Wtedy został założony Bank Zachodni WBK, który funkcjonował pod tą nazwą aż do 2018 roku. Zmianę marki zawdzięczamy sprzedaży Banku Zachodniego hiszpańskiemu Banco Santander, a następnie dostosowania nazewnictwa i wyglądu placówek BZ WBK do standardów grupy. Ostateczna zmiana miała miejsce w 2018 roku, kiedy zielono-białe kolory Banku Zachodniego, zmieniły się biało-czerwoną markę Santander Bank Polska.

Nasza Opinia o Banku Santander

Bank Santander postawił na mocne rozbudowanie placówek stacjonarnych, dzięki czemu każdy potencjalny klient, nawet ten, który nie lubi załatwiać spraw bankowych przez internet, może skorzystać z propozycji banku. Na specjalną uwagę przy tym zasługuje dopasowanie serwisu internetowego do potrzeb klientów mobilnych, którzy za pomocą kilku kliknięć mogą załatwić większość spraw, bez wychodzenia z domu.

Oferta banku Santander, chociaż szeroka, nie wyróżnia się jednak niczym szczególnym na tle propozycji konkurencji. Na specjalną uwagę zasługują jednak otrzymane nagrody. Jako jedyny bank w Polsce, Santander otrzymał wyróżnienie Euromoney Awards for Excellence 2020, za akcję charytatywną Podwójna moc pomagania, która miała wspomóc klientów oraz społeczeństwo w czasie pandemii. Kolejna nagroda za pomoc została przyznana w lipcu 2022 roku i dotyczy rozwiązania UNHCR Cash Assistance, które umożliwiło szybką dystrybucję pomocy finansowej wśród uchodźców z Ukrainy. Bank skupia swoje siły i możliwości do niesienia szerokiej i realnej pomocy, co z kolei wzbudza zaufanie nowych oraz obecnych klientów.

Oferta dla klientów indywidualnych

Klienci indywidualni Banku Santander mogą skorzystać z szerokiej oferty banku, począwszy od kont osobistych, po karty kredytowe Visa czy MasterCard i kredyty hipoteczne. Santander oferuje również produkty oszczędnościowe oraz ubezpieczeniowe. Dodatkowo klienci indywidualni z Ukrainy mogą założyć darmowe konto czy też bezpłatnie korzystać z bankomatów. Santander Bank Polska zniósł opłaty za przelewy przychodzące i wychodzące z Ukrainy, a dodatkowo prowadzi obsługę klienta w języku ukraińskim na infolinii, w bankowości internetowej czy mobilnej. Za swoje działania, instytucja otrzymała nagrodę najlepszego banku w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Konta osobiste

W Santander Bank Polska konto osobiste może założyć każdy dorosły, niezależnie od wysokości osiąganych dochodów. Bank umożliwia również założenie rachunku dla osób niepełnoletnich, pod warunkiem że dyspozycję złoży rodzic lub opiekun prawny. Na stronie banku widnieje narzędzie, które pozwala dobrać odpowiedni rodzaj konta do wymagań klientów. Osoby młode mogą założyć:

  • Konto Jakie Chcę dla dzieci (0-12 lat) – 0 zł za prowadzenie konta, dostęp do platformy edukacyjnej Finansiaki,
  • Konto Jakie Chcę dla młodych (13-17 lat) – 0 zł za prowadzenie konta, użytkownik otrzymuje również darmową kartę do rachunku,
  • Konto Jakie Chcę dla studenta (18-25 lat) – 0 zł za prowadzenie konta, użytkownik otrzymuje również darmową kartę do rachunku, a dodatkowo może skorzystać z opcji zwrotu za rachunki: prąd, gaz, telefon, internet, TV – do 300 zł rocznie.

Klienci po 26 roku życia, mogą założyć tradycyjne Konto Jakie Chcę, które jest darmowe pod warunkiem, że użytkownik spełni warunki zapisane w umowie tzw. zasili konto kwotą wysokości min. 500 zł i przynajmniej raz w miesiącu zapłaci BLIK-iem lub kartą.

Konta oszczędnościowe

Konto Max oszczędnościowe to rachunek, który umożliwia zdeponowanie i pomnażanie oszczędności. Klient może liczyć na regularny zysk, dzięki miesięcznej kapitalizacji odsetek, a dodatkowo nie musi martwić się ich utratą nawet przy regularnym wpłacaniu i wypłacaniu środków. Oprocentowanie konta oszczędnościowego wynosi 4% w skali roku do 300 tys. złotych dla nowych środków. Dla całości salda, które przekroczy 300 tys. złotych, obowiązuje standardowe oprocentowanie 1% w skali roku. Rachunek można otworzyć w oddziale lub korzystając z bankowości internetowej.

Inwestycje

Klienci indywidualni mają do wyboru szeroki wybór subfunduszy o zróżnicowanych politykach inwestycyjnych. Inwestowanie można rozpocząć po wpłaceniu minimum 100 zł oraz po określeniu celu – na co i jak długo chcemy inwestować. Klient może również założyć standardowy rachunek maklerski lub też rachunek Trader lup TopTrader, które umożliwią aktywne inwestowanie na giełdach europejskich czy amerykańskich.

Lokaty

Klienci banku Santander mogą zdecydować się na lokatę mobilną z gwarancją stałego oprocentowania 5,5% w skali roku. Na lokatę można wpłacić maksymalnie 100 tys. złotych, a okres oszczędzania nie może być dłuższy niż 4 miesiące. W ofercie znajduje się również lokata z funduszem z maksymalnym oprocentowaniem 6,5% w skali roku. Na lokatę można wpłacić maksymalnie 100 tys. złotych, a okres deponowania trwa trzy miesiące.

Pożyczki i kredyty

Oferta kredytowa banku Santander jest bardzo rozbudowana. Klienci mogą złożyć wniosek o kredyt na dowolny cel, postarać się o finansowanie na zakup nieruchomości lub konsolidację posiadanych zobowiązań.

W ofercie kredytów gotówkowych można znaleźć:

  • kredyt gotówkowy online w promocji – dla kredytu od 3 do 60 rat stała rata, RRSO 19,60%,
  • kredyt gotówkowy online – okres kredytowania do 120 rat, RRSO 20,54%
  • kredyt konsolidacyjny – RRSO 18,16%, minimalna kwota kredytu to 1 tys. zł,
  • kredyt w rachunku płatnicznym – RRSO 21,83%, kwota kredytu od 1 tys. zł, każda wpłata spłaca zadłużenie,
  • EKO kredyt gotówkowy – RRSO 15,30%, 0d 5 tys. złotych do 300 tys. złotych, na realizację ekologicznych planów,
  • kredyt gotówkowy – RRSO 20,32%, do 300 tys. złotych, spłata do 120 miesięcy.

Klienci indywidualni mogą również złożyć wniosek o kredyty hipoteczne. Wybierając:

  • tradycyjny kredyt mieszkaniowy – RRSO 8,94% dla oprocentowania zmiennego lub RRSO 9,36% dla oprocentowania stałego przez 5 lat, finansowanie do 90% wartości nieruchomości,
  • pożyczkę hipoteczną, która finansuje nawet 60% wartości posiadanej już nieruchomości. RRSO wynosi 11,54% dla oprocentowania zmiennego lub 11,33% dla oprocentowania stałego, obowiązującego przez 5 lat.

Ubezpieczenia

Santander Bank Polska podobnie jak inne banki detaliczne ma w swojej ofercie również produkty ubezpieczeniowe. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • produkty ubezpieczeniowe na życie i zdrowie,
  • ubezpieczenia na podróż,
  • ubezpieczenia kredytów: Spokojna Hipoteka, Spokojny Kredyt, Pewne Pieniądze, Bezpieczna Karta,
  • bezpłatne ubezpieczenia podróżne wydawane do kart kredytowych: WorldMaster Card oraz Visa Platinum.

Karty płatnicze i kredytowe

Otwierając rachunek płatniczy, klienci mogą liczyć na to, że otrzymają kartę płatniczą dopasowaną do rachunku. Oprócz tego mogą zdecydować się na jedną z pięciu kart kredytowych:

  • Karta Kredytowa Visa Silver Akcja Pajacyk – RRSO 25,11%, limit karty kredytowej od 1 tys. do 20 tys. złotych. Przy każdej transakcji, wspiera się akcję Pajacyk. Minimalny dochód, który pozwoli klientowi uzyskać kartę to 650 zł.
  • Karta kredytowa Mastercard Silver – RRSO 24,35%, limit karty wynosi od 1 do 20 tys. złotych. Użytkownik karty może korzystać z programu lojalnościowego Mastercard i odbierać nagrody. Aby zamówić kartę, należy wykazać dochód na poziomie min. 650 zł.
  • Karta kredytowa 1|2|3 – RRSO t0 24,80%, wysoki limit do 50 tys. złotych. Możliwość otrzymania zwrotu za zakupy, do 760 zł rocznie. Aby zamówić kartę, należy wykazać dochód na poziomie min. 650 zł.
  • Karta kredytowa World Mastercard – RRSO 24,56%, limit do 100 tys. złotych. Użytkownik karty może skorzystać z bezpłatnego ubezpieczenia podróżnego oraz pakietu Assistance. Aby zamówić kartę, należy wykazać miesięczny dochód na poziomie min. 2 tys. zł.
  • Karta Kredytowa Visa Platinum – RRSO 26,47%, wysoki limit do 150 tys. złotych. Użytkownik może skorzystać z pakietu usług concierge, wykorzystać dostęp do jednego z 1200 saloników VIP w ponad 100 krajach oraz bezpłatnego pakietu ubezpieczeń. Aby zamówić kartę, należy wykazać miesięczny dochód na poziomie min. 10 tys. złotych.

Santander Bank dla firm

Bank Santander przygotował specjalną ofertę również dla drobnych przedsiębiorców, którzy mogą założyć w banku rachunek firmowy lub też skorzystać z oferty kredytowej. Santander świadczy również szereg dodatkowych usług dla firm, wśród których znajduje się: eFaktoring, eKsięgowość, eUmowy, eWindykacja oraz eWadia.

Mali i średni przedsiębiorcy mogą również za pośrednictwem banku zamówić terminal płatniczy i liczyć na wsparcie bankowego serwisu przez 365 dni w roku. W ramach programu Polska Bezgotówkowa, Santander nie pobiera prowizji od transakcji przez 5 miesięcy lub do osiągnięcia 42 tys. zł obrotu na terminal płatniczy POS. Bank nie pobiera również abonamentu za 5 miesięcy zarówno na terminal stacjonarny, jak i przenośny.

Oferta dla klientów korporacyjnych

Bankowość korporacyjna i biznesowa różni się od tej, z której korzystają małe firmy. Santander przygotował ofertę dla dużych klientów, którzy mogą skorzystać zarówno z tzw. bieżącej obsługi, jak i zdecydować się na ofertę kredytową, która sfinansuje działalność firmy. W ofercie znajdują się również produkty inwestycyjne.

Kantor Santander Bank

Kantor Santander pozwala na szybką wymianę waluty, przez 24 na dobę, 7 dni w tygodniu. Z usług kantoru można skorzystać podczas wyjazdu za granicę czy podczas spłaty kredytu walutowego. Aby móc skorzystać z kantoru, wystarczy mieć dostęp do bankowości internetowej Santander, prowadzić minimum 2 rachunki, pomiędzy którymi zostanie dokonane księgowanie oraz walutę, którą chce się sprzedać. Standardowy limit dzienny wszystkich transakcji wynosi 150 tys. w wybranej walucie (EUR, USD, GBP, CHF).

Bankowość internetowa

Klienci banku Santander mogą korzystać z bankowości internetowej dostępnej również w aplikacji mobilnej. Wystarczy dostęp do internetu, aby z poziomu własnego komputera lub telefonu, podejrzeć aktualne saldo konta, zlecić przelew, złożyć wniosek o kredyt czy otworzyć konto oszczędnościowe. Chociaż większość spraw bez trudu załatwisz za pomocą kilku kliknięć, to niektóre kwestie, takie jak np. zamknięcie karty kredytowej wymagają odbycia rozmowy audio lub wideo z doradcą.

Santander Bank kontakt

Santander utworzył specjalną infolinię dla klientów indywidualnych oraz małych firm czynną 7 dni w tygodniu przez 24 godziny. Wystarczy zadzwonić pod numer 1 9999. Klienci prywatni mogą również skorzystać z pomocy doradcy online, który jest dostępny zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów.

Infolinia dla klientów oferty Select:

  • 61 885 86 00

Numery dla dużych firm i korporacji:

  • 71 393 8888
  • 81 461 2243

Infolinia dla klientów mówiących po ukraiński i rosyjsku:

  • +48 61 8851734

Dlaczego warto wybrać Santander Bank Polska?

Oferta Santander nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle pozostałych propozycji, które można znaleźć w konkurencyjnych bankach. Na specjalną uwagę zasługuje jednak długa historia i doświadczenie na rynku bankowym. Przez cały czas swojej działalności, Santander otrzymał wiele nagród, w tym ostatnią za swoje działania na rzecz Ukraińskich uchodźców. Santander nie tylko prowadzi fundację zbierając środki, ale także uruchomił specjalną wersję serwisu i prowadzi infolinię dla klientów mówiących w języku ukraińskim czy rosyjskim. Jeśli więc chcesz skorzystać z oferty banku, który realnie pomaga potrzebującym, wybierz ofertę Santander Banku.

3/5 - (2 votes)
Komentarze
DODAJ KOMENTARZ DO ARTYKUŁU: