Czym jest ubezpieczenie Assistance i jak wybrać najlepsze?
4.5 (90%) 2 głosów

Czym jest ubezpieczenie Assistance i jak wybrać najlepsze?

Assistance to dobrowolne ubezpieczenie, zapewniające osobie ubezpieczonej wsparcie w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń losowych. Zakres polisy Assistance obejmuje zazwyczaj pomoc serwisową, medyczną, prawną i informacyjną. Kiedy warto ją wykupić jak wybrać najlepszą? Sprawdźmy.

Nieoczekiwane zdarzenia na drodze to przykra codzienność polskich kierowców. Niewielka stłuczka, wymagająca naprawy pojazdu na miejscu, brak benzyny w baku czy… zatrzaśnięcie kluczyków w aucie potrafią uprzykrzyć życie i skutecznie pokrzyżować plany. Aby zminimalizować negatywne skutki takich zdarzeń, warto wykupić kompleksową polisę Assistance.

Czym jest Assistance?

Mówiąc w dużym skrócie – Assistance to dobrowolna polisa, zapewniająca ubezpieczonym kompleksowe wsparcie w sytuacjach awaryjnych. Jeśli podczas podróży dojdzie do wypadku lub stłuczki, zabraknie Ci paliwa, albo „złapiesz gumę”, telefon na wskazany przez ubezpieczyciela numer wystarczy, aby zorganizować niezbędną pomoc. Infolinia działa zazwyczaj 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Zakres polisy Assistance

Zakres ubezpieczenia Assistance zależy przede wszystkim od konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego oraz wybranego wariantu polisy. Wśród usług, oferowanych przez ubezpieczycieli w ramach Assistance znajdują się zazwyczaj:

  • holowanie pojazdu ubezpieczonego,
  • holowanie pojazdu osoby trzeciej,
  • naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
  • transport kierowcy,
  • zapewnienie parkingu i wynajem pojazdu zastępczego,
  • otwarcie pojazdu w przypadku braku kluczyków,
  • pomoc przy wymianie koła,
  • pomoc przy wymianie żarówki,
  • dostarczenie paliwa,
  • uruchomienie pojazdu w przypadku rozładowania akumulatora,
  • zapewnienie kierowcy pojazdu zastępczego,
  • transport ubezpieczonego do szpitala,
  • organizacja wizyty lekarskiej,
  • transport zwierzęcia,
  • zapewnienie opieki nad małoletnimi dziećmi,
  • organizacja i opłacenie noclegu,
  • możliwość skorzystania z usług tłumacza,
  • telefoniczna pomoc informacyjna,
  • telefoniczna pomoc prawna.

Assistance możesz wykupić jako niezależne ubezpieczenie lub skorzystać z polisy dołączonej do AC, lub OC. Pamiętaj jednak, że zakres „gratisowego Assistance” jest z reguły podstawowy, co w niektórych sytuacjach może okazać się niewystarczające. Pan Mariusz wyjechał na wakacje z rodziną. Niestety, podczas podróży doszło do kolizji. Choć kierowcy i pasażerom nic się nie stało, auto nie było zdolne do dalszej jazdy i musiało zostać odholowane do warsztatu. Dzięki szerokiemu zakresowi Assistance, pan Mariusz i jego rodzina zostali zakwaterowani w hotelu na koszt ubezpieczyciela oraz otrzymali samochód zastępczy. Jako że holowanie nie było objęte limitem kilometrów, należąca do mężczyzny Honda została naprawiona we wskazanym przez niego, zaufanym warsztacie, nieopodal miejsca zamieszkania. Można przypuszczać jednak, że gdyby pan Mariusz wykupił tylko podstawowe Assistance, nie mógłby liczyć na benefity w postaci auta zastępczego, holowania bez limitu czy zakwaterowania w hotelu. W tym konkretnym przypadku podstawowe Assistance okazałoby się więc zupełnie bezużyteczne.

Czy warto wykupić Assistance?

Zdecydowanie tak. Posiadając taką polisę, zapewnisz sobie kompleksowe wsparcie ubezpieczyciela, zwiększając tym samym poczucie bezpieczeństwa na drodze. W przypadku nieprzewidzianego zdarzenia nie będziesz musiał tracić czasu na samodzielne poszukiwanie pomocy. A to nie zawsze bywa łatwe. Zwłaszcza jeśli przebywasz w innym mieście, a trudnej sytuacji towarzyszy duży stres. Posiadając Assistance, unikniesz konieczności angażowania najbliższych w organizację wsparcia. Jeden telefon do ubezpieczyciela wystarczy, by odetchnąć z ulgą i zdjąć z siebie kłopotliwy ciężar.

Zanim wybierzesz

Dobre Assistance powinno być precyzyjnie dostosowane do potrzeb i oczekiwań kierowcy. Tylko w takim przypadku najlepiej spełni swoją funkcję. Zanim podpiszesz umowę z ubezpieczycielem, upewnij się:

  • jakie usługi w ramach Assistance przysługują Ci przy kupnie OC lub AC. Może się bowiem okazać, że oferowany przez ubezpieczyciela zakres polisy w zupełności Ci wystarczy;
  • czy gwarantowane przez ubezpieczyciela świadczenia przysługują Ci nie tylko w przypadku wypadku, ale również drobnej awarii czy kradzieży pojazdu;
  • jakie ograniczenia towarzyszą poszczególnym usługom, np. do jakiej kwoty zostaną pokryte koszty naprawy na miejscu zdarzenia czy do jakiej odległości może odbyć się holowanie;
  • czy Assistance obejmuje zdarzenia występujące na terenie Polski, czy również poza granicami naszego kraju. Zakres terytorialny polisy powinien być szczególnie ważny dla osób, które dużo podróżują, również za granicę;
  • jakie są wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których ubezpieczyciel może odmówić pomocy. Mając świadomość wyłączeń odpowiedzialności, nie tylko unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek, ale również będziesz mógł dołożyć wszelkich starań, aby spełnić wymogi ubezpieczyciela.
    Jeśli jesteś rodzicem lub posiadasz zwierzęta domowe, upewnij się, że w przypadku zdarzeń losowych ubezpieczyciel zapewni wsparcie w zakresie opieki nad nimi lub ewentualnego transportu. Jeśli często używasz auta do celów służbowych i każdego miesiąca przemierzasz tysiące kilometrów, sprawdź, czy w przypadku kolizji otrzymasz samochód zastępczy, który pozwoli Ci kontynuować podróż.

Ile kosztuje Assistance?

Ceny polis Assistance różnią się od siebie w zależności od zakresu oraz towarzystwa ubezpieczeniowego. Podstawowe usługi możesz otrzymać zupełnie za darmo przy okazji zakupu polisy AC lub OC. Jeśli sięgniesz po „samodzielne Assistance” zapłacisz za nie od kilku do kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

Assistance w największych towarzystwach ubezpieczeniowych

Sprawdźmy, jaki zakres polisy Assistance proponują klientom największe towarzystwa ubezpieczeniowe.

Assistance w Generali

Wykupując polisę Assistance w Generali możesz liczyć na:

  • pomoc w razie awarii, wypadku lub kradzieży pojazdu, bez względu na to czy zdarzenie miało miejsce w kraju, czy za granicą;
  • pomoc polegającą na naprawie pojazdu na miejscu zdarzenia;
  • holowanie auta do wskazanego przez Ciebie miejsca, nawet do 1000 km;
  • pomoc na drodze przez 7 dni w tygodniu i 24h/dobę;
  • pojazd zastępczy – nawet do 10 dni;
  • zakwaterowanie do 5 dni dla Ciebie jako kierowcy, ale także podróżujących z Tobą pasażerów.

Assistance w Generali możesz wykupić na okres 1 roku lub na czas urlopu. Dodatkowym walorem polisy w Generali jest stosunkowo krótki czas oczekiwania na pomoc. Jak deklaruje ubezpieczyciel, zazwyczaj wynosi on jedynie 30 minut.

Assistance w Proama

Towarzystwo ubezpieczeniowe Proama oferuje klientom Ubezpieczenie Super Assistance. Polisa działa niezależnie od odległości miejsca zdarzenia od miejsca Twojego zamieszkania i zapewnia kompleksową pomoc nie tylko dla kierowcy, ale również dla pasażerów.
Ubezpieczenie Super Assistance w Proama zapewnia:

  • samochód zastępczy w przypadku kradzieży, awarii lub wypadku (do 7 dni na terenie zarówno Polski, jak i państw europejskich);
  • serwis informacyjny;
  • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia;
  • holowanie pojazdu (w tym przyczepy) w Polsce bez limitu km;
  • holowanie pojazdu (w tym przyczepy) za granicą do 500 km;
  • pojazd zastępczy na okres do 7 dni;
  • zakwaterowanie na okres do 7 dni;
  • dostarczenie paliwa;
  • wparcie tłumacza.

Super Assistance obowiązuje na terytorium Polski oraz większości państw europejskich.

Assistance w Warcie

Towarzystwo ubezpieczeniowe Warta zapewnia kierowcom aż 4 różne warianty Assistance. I tak:

  • Assistance Standard to wariant gwarantujący pomoc tylko w razie wypadku, w zakresie pokrycia kosztów holowania po wypadku do 100 km od miejsca zdarzenia, udzielenia pomocy informacyjnej czy przekazania wiadomości.
  • Assistance Złoty to wariant gwarantujący pomoc nie tylko w razie wypadku (bez względu na odległość od domu), ale też awarii, kradzieży czy innych zdarzeń losowych (jeśli zdarzenie ma miejsce powyżej 25 km od miejsca zamieszkania). Zapewnia prawo do wynajmu samochodu zastępczego po wypadku lub kradzieży nawet na 5 dni.
  • Assistance Złoty+ to wariant gwarantujący pomoc nie tylko w razie wypadku, ale też awarii, kradzieży czy innych zdarzeń losowych bez względu na odległość od domu. Zapewnia prawo do wynajmu samochodu zastępczego po wypadku lub kradzieży nawet na 10 dni, a w razie awarii nawet na 5 dni.
  • Assistance Platynowy to obecnie jeden z najszerszych na rynku wariantów Assistance. Gwarantuje m.in.: holowanie bez limitu kilometrów (w przypadku zdarzeń powstałych na terenie Polski), holowanie realizowane aż do 1200 km w przypadku zdarzeń powstałych poza Polską, wynajem pojazdu zastępczego po wypadku lub kradzieży nawet na 15 dni (a nawet do 30 dni w przypadku naprawy w warsztacie partnerskim WARTY), a po awarii na 5 dni, czy organizację usługi wymiany opon.

Komentarze:

Dodaj opinię

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

facebook