Ile trwa weryfikacja danych klienta w chwilówkach?

Chwilówki to obecnie najszybciej udzielane pożyczki online w Polsce. To ile czasu potrwa weryfikacja zależy od kilku czynników. Niekiedy czeka się na to zaledwie 2-3minuty, a niekiedy nawet do 2 dni. Poniżej poznasz powody tego dlaczego weryfikacja trwa 2 dni lub kilka minut. Opisujemy jedynie te najważniejsze.

Powody długiego oczekiwania na chwilówkę

Większość firm wymaga od swoich klientów weryfikacji swoich danych osobowych podanych przy rejestracji wg dowodu osobistego. Te dane sprawdza się poprzez prywatne konto bankowe klienta. Banki do jego utworzenia wymagają dokumentu tożsamości – najczęściej dowodu. Dzięki wykonaniu przelewu chociażby w wysokości 1 grosza, parabank może potwierdzić czy nasze dane z konta pokrywają się z tymi z dowodu osobistego. W tym wypadku czas weryfikacji będzie zależał od:

  • banku w jakim mamy konto. Przelewy między bankowe to na ogół oczekiwanie od 1 do 2 dni. Jeśli konta się pokrywają, pieniądze i sprawdzenie danych trwa zaledwie kilka minut.
  • przerwy świąteczne i weekendowe. Może nie każdy wie, że przelewy pomiędzy bankami wykonywane są w dni powszednie. Przelew wykonany w sobotę lub niedzielę będzie zaksięgowany w firmie pożyczkowej dopiero w poniedziałek. To powoduje, ze i weryfikacja będzie opóźniona do tego właśnie dnia.
  • Nietypowe banki. Niektóre firmy nie akceptują przelewów od lokalnych banków spółdzielczych stąd niekiedy i tutaj może pojawić się pewien problem.
  • Złe dane na rachunku bankowym i te podane podczas rejestracji. Nieraz bywa tak, że zmienił się nam adres zameldowania, a danych nie zmieniliśmy w banku. To powoduje, że system nas nie rozpozna i nie zweryfikuje pozytywnie.

Inne powody długiego procesu weryfikacji danych

Oprócz weryfikacji danych osobowych firmy sprawdzają też wszelkiego rodzaju infomonitory czyli biura informacji gospodarczej, gdzie mogą widnieć o nas adnotacje odnośnie niespłacanych pożyczek lub kredytów. To czy zostaniemy sprawdzeni szybko i otrzymamy chwilówkę zależy również od:

  • sposobu weryfikacji czyli tego czy system jest zautomatyzowany i sprawdza nas poprzez urządzenia, czy też robi to samodzielnie pracownik firmy pożyczkowej, który zarówno może kontaktować się z nami telefonicznie.
  • godzin pracy tych baz danych. Nie wszystkie bazy dają dostęp 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Niektóre odpowiadają na zapytania w godzinach np. od 6 do 22 w dniach od poniedziałku do piątku.
  • ilości zapytań do baz danych. Urządzenia mają do siebie to, że niekiedy mogą ulec awarii przez co zapytania mogą być opóźnione lub całkowicie niedostępne. W takim wypadku klient musi uzbroić się w cierpliwość.

 

Inne błędy lub niedociągnięcia oprogramowania

Niekiedy dochodzi do takich sytuacji, że firmy pożyczkowe mają najwyraźniej problemy techniczne z udzielaniem chwilówek. Utrudnienia mogą wynikać np. z przeciążonych serwerów. Inne to takie, że klient przesłał określoną kwotę po rejestracji, ale nie otrzymał odpowiedzi mimo tego, że został zweryfikowany negatywnie.

O błędach i problemach słyszy się dość często dlatego zawsze mamy do dyspozycji numery telefonów danych firm pod, które możemy zadzwonić i się upewnić czy wszystko jest w porządku. Nie należy tego robić  od razu, a odczekać np. kilka godzin. Zwykle infolinie działają do późnych godzin wieczornych.

Pośpiech i nerwy niczego nie załatwią stąd zalecamy spokojnie podchodzić do całego tematu. To czy pożyczkę dostaniemy po 5 czy 100 minutach nie bardzo ma znaczenie.

 

Dodano: 17.05.2015
Dodaj komentarz
Wyślij
Wyślij
Porównaj chwilówki Kwota pożyczki 300 zł
Okres spłaty
  • 15 dni
  • 30 dni
Który raz pożyczasz?
  • Pierwszy
  • Kolejny
Przeczytaj poprzedni wpis:
HomeKredyt

Jak wyglądają pożyczki na raty HomeKredyt? HomeKredyt to nowa jakość pożyczek na raty. Administratorem danych jest znana firma TAKTO Finanse...

Zamknij