Infolinie firm pożyczkowych: ile czeka się na połączenie?

Aktualizacja: 2019-11-25
Data publikacji: 2019-05-30
Autor: Katarzyna Fodrowska
Ocena: 4.78
(ilość ocen: 37)

Masz w planach skorzystanie z pożyczki? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś! Ten produkt finansowy już od lat cieszy się dużą popularnością wśród Polaków. Jednak szeroka oferta firm pożyczkowych bywa czasami powodem trudności w wyborze chwilówki, która będzie idealnie dopasowana do potrzeb konkretnego klienta. Dlatego też, przed podjęciem ostatecznej decyzji, trzeba dokładnie zapoznać się z jej umową oraz całkowitym kosztem. Również bardzo ważne jest, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy problemów, móc szybko skontaktować się z firmą pożyczkową. Ile czeka się na połączenie telefoniczne? Już to sprawdzamy!

Wybieramy infolinie najpopularniejszych w Polsce firm pożyczkowych

Jak wynika z raportu Komisji Nadzoru Finansowego, w Polsce na chwilę obecną swoją działalność prowadzi prawie 400 firm pożyczkowych. Największy udział w rynku ma Provident, który działa w naszym kraju już od ponad 20 lat. Jednak prym wiodą firmy specjalizujące się w chwilówkach online. W ich przypadku, wszystkie niezbędne formalności można załatwić, korzystając jedynie z urządzenia podłączonego do sieci. Jest to szybki i niezwykle wygodny sposób pożyczania pieniędzy.

Ze względu na to, że instytucji pozabankowych jest tak dużo, to w naszym porównaniu skupimy się wyłącznie na tych, z których usług najchętniej korzystają nasi Użytkownicy. Dotarcie do wszystkich firm byłoby na pewno zbyt dużym wyzwaniem, nie wspominając przy tym, o godzinach straconych na poszukiwaniu ich numerów kontaktowych. A więc wybieramy 10 firm pożyczkowych i dzwonimy!

Czy numer infolinii zawsze łatwo znaleźć?

Na szczęście w przypadku wybranych firm pożyczkowych, znalezienie infolinii dla klientów nie sprawia większych problemów. Numer telefonu do pożyczkodawcy prawie zawsze widnieje w widocznym miejscu. Natomiast, tylko w pojedynczych przypadkach, jego odnalezienie stanowi trochę większe wyzwanie. Informacje dotyczącego tego, jakie są godziny pracy poszczególnych instytucji pozabankowych, często znajdują się również w zakładce “Pytania i Odpowiedzi”. Dlatego też zachęcamy do tego, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości, dotyczących przyznawania lub spłacania chwilówki skorzystać z takiej możliwości.

Jeśli na stronie firmy nie możesz znaleźć danych kontaktowych, to na pewno znajdziesz je w naszym dziale Opinie o firmach pożyczkowych.

Infolinia powinna zawsze działać bez zarzutów

Współczesne firmy, w trosce o klienta, kładą duży nacisk na to, aby mieć z nim jak najlepszy kontakt. Każda jego uwaga, pytanie, czy reklamacja muszą być szybko uwzględnione. Gdy klient tego nie uzyska, przejdzie do konkurencji. Dotyczy to również firm pożyczkowych, których z roku, na rok jest coraz więcej. Rywalizują one o klientów, nie tylko obniżając koszty swoich produktów, ale także skracając listę formalności, niezbędnych do uzyskania pożyczki online. Ważne jest również to, aby pożyczkobiorca miał łatwy dostęp do interesujących go informacji, które najszybciej może uzyskać korzystając z infolinii.

Lista firm, które sprawdziliśmy!

Na samym wstępie artykułu zaznaczyliśmy, że do naszego eksperymentu wybraliśmy najpopularniejsze firmy pożyczkowe wśród naszych Użytkowników. Czy obsługa telefoniczna działa w nich bez zarzutu? Zanim do tego przejdziemy, poniżej prezentujemy firmy oraz podstawowe dane kontaktowe.

Wonga

  • Numery telefonów: 22 388 88 88 i 660 168 100.
  • Znaleźć je można na stronie firmy w zakładce Kontakt (dolna część głównej strony). Biuro obsługi klienta czynne jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-22:00. Natomiast w weekend z pożyczkodawcą można kontaktować się w godzinach 9:00 – 17:00 (infolinia jest nieczynna w czasie świąt państwowych).
  • Nieznany jest koszt połączenia za minutę.

Vivus

  • Numer infolinii: 22 133 38 69.
  • Numer umieszczony jest na zielonym pasku, na samym dole strony. Jego znalezienie nie stanowi większego problemu. Dzwonić można w godzinach 8:00-22:00 (poniedziałek-piątek) i 8:00-20:00 (sobota-niedziela).
  • Opłata za minutę połączenia zgodna z taryfą operatora.

Lendon

  • Numer infolinii: 22 388 64 44.
  • Klient znajdzie numer na samym dole, głównej strony firmy Lendon. Infolinia jest czynna przez cały tydzień. Inne są jednak godziny pracy konsultantów, od poniedziałku do piątku (8:00-22:00), a w weekendy (9:00-18:00).
  • Pożyczkodawca nie podaje, ile kosztuje minuta połączenia.

Miloan

  • Numer infolinii: 533 100 533.
  • Pożyczkobiorca znajdzie numer w zakładce Kontakt. Z tym pożyczkodawcą można kontaktować się w jego godzinach pracy, czyli od 7:00 do 20:00. Infolinia jest natomiast nieczynna w weekendy.
  • Nieznany jest koszt za minutę połączenia.

NetCredit

  • Numer infolinii: 22 598 77 99.
  • Numer udostępniony jest w zakładce Kontakt, umieszczonej na górze głównej strony internetowej. Dzwonić można w godzinach 8:00-21:00 (poniedziałek-piątek) i 8:00-19 (sobota-niedziela). Natomiast Dział Obsługi Klienta jest nieczynny w dni ustawowo wolne od pracy.
  • Nieznany jest koszt za minutę połączenia.

Kuki

  • Numer infolinii: 22 349 94 10.
  • Informacja dotycząca numeru infolinii znajdują się w zakładce Kontakt. Wszyscy chętni mogą z niej skorzystać siedem dni w tygodniu. Przy czym w dni pracujące czynna jest ona od godziny 8:00 do 22:00, a w weekend od 9:00-17:00.
  • Nieznana jest stawka za minutę połączenia.

Extraportfel

  • Numer infolinii: 22 388 66 66.
  • Informacje na temat tego, w jakich godzinach czynna jest infolinia firmy Extraportfel znajdują się w dolnej części jej strony głównej. Od poniedziałku, do piątku można zasięgnąć informacji między godziną 8.00, a 22.00. Natomiast w sobotę i niedzielę od 9:00 do 18:00.
  • Pożyczkobiorca również nie jest informowany o kosztach połączenia.

Szybka Gotówka

  • Numer telefonu: 22 873 80 73.
  • Numer można szybko znaleźć w zakładce Kontakt. W przypadku tej firmy pożyczkowej, jej biuro obsługi klienta działa w dni robocze, od godziny 8.00 do 19.00. W weekendy zaś z konsultantem Szybkiej Gotówki można skontaktować się w godzinach 9.00-17.00.
  • Klient nie jest poinformowany o kosztach dotyczących minuty połączenie z infolinią.

Filarum.pl

  • Numery infolinii: 71 716 22 22 lub 22 123 45 67.
  • Informacje na temat infolinii tego pożyczkodawcy podane są w zakładce Kontakt, umieszczonej w górnej części strony głównej. W odróżnieniu do reszty wymienionych przez nas firm, czynna jest ona 24/7, co jeszcze bardziej ułatwia kontakt z klientem, który może zasięgać porad o każdej porze dnia i nocy.
  • Nieznany koszt połączenia za minutę.

Finbo

  • Numer infolinii: 22 266 81 70.
  • Konsultanci firmy Finbo odpowiadają na pytania swoich klientów 7 dni w tygodniu. Od poniedziałku, do piątku, w godzinach od 8.00 do 22.00 natomiast w weekend od 9.00 do 17.00.
  • Nie został podany koszt za minutę połączenia.

Ile czeka się na infolinii firm pożyczkowych? Mamy wyniki!

Tyle wstępnych informacji, czas w końcu sprawdzić, ile zajmie nam połączenie się z konsultantami wybranych firm pożyczkowych. Na test wybraliśmy piątkowe południe, czyli czas kiedy większość z nas myślami jest już gdzieś hen, hen daleko, przy planowaniu nadchodzącego weekendu. Czas liczyliśmy do momentu połączenia z konsultantem. Wszystko jasne, zatem nie pozostaje nam nic innego, jak zaprezentować wyniki naszego eksperymentu!

Podium – top 3 miejsca

medal pierwsze miejsceVivus

czas: 6 s

medal drugie miejsceFinbo

czas: 13 s

medal trzecie miejsceKuki

czas: 14 s

Kolejne miejsca: 4-8 – czasy poniżej minuty

4.

NetCredit

czas: 22 s

7.

Wonga

czas: 33 s

5.

Szybka Gotówka

czas: 26 s

8.

Filarum

czas: 45 s

6.

Extraportfel

czas: 29 s

Miejsca: 9-10 – czasy powyżej minuty

9.

Lendon

czas: 1 min 33 s

10.

Miloan

czas: 3 min 13 s

Zwycięzcą naszego rankingu została firma Vivus!

Powiemy szczerze, że uzyskane wyniki pozytywnie nas zaskoczyły. Tyle przecież słyszy się o trudnościach z dodzwonieniem się do różnych urzędów lub instytucji. A tu taka miła niespodzianka! Tak naprawdę, większość wyników była do siebie bardzo zbliżona, a o miejscach na podium zaważyły zaledwie sekundy!

Ogromne gratulacje dla firm pożyczkowych, które zajęły trzy pierwsze miejsca! Przy czym, złotym medalem może pochwalić się firma Vivus, w której od momentu połączenia się z numerem pożyczkodawcy, do rozmowy z konsultantem, upłynęło tylko 6 s! To doskonały wynik, który nie miał sobie równych wśród firm, które wytypowane zostały do tego porównania. Srebrny medal przypadł firmie Finbo, z czasem oczekiwania na połączenie z konsultantem, wynoszącym tylko 13 s! Natomiast naszym brązowym medalistą została firma kuki.pl, w której czas oczekiwania to 14 s. Jak widać między drugim, a trzecim miejscem była tylko sekunda różnicy! Czwarte miejsce przypadło NetCredit (22s) natomiast dalej uplasowały się: Szybka Gotówka (26 s), Extraportfel (29 s), Wonga (33 s), Filarum (45 s).

W przypadku dwóch ostatnich firm, na połączenie musieliśmy czekać już przeszło minutę. Przedostatnie miejsce zajęła firma Lendon, z czasem oczekiwania wynoszącym już 1 min 33 s. Ostatnie zaś miejsce przypadło firmie Miloan z czasem 3 min 13 s. Całe szczęście te kilka minut oczekiwania umiliła nam przyjemna dla ucha gitarowa muzyka. Jednak i tak, w porównaniu z naszą czołówką, jest to bardzo słaby wynik.

Co przygotować przed rozmową z konsultantem?

Aby rozmowa przebiegła szybciej i sprawniej, dobrze już wcześniej przygotować sobie niezbędne dokumenty, w tym dowód osobisty. Pod ręką powinna znajdować się także umowa pożyczkowa (jeśli jesteś klientem firmy). Natomiast już w trakcie oczekiwania na połączenie, zostaliśmy poinformowani o tym, że wszystkie rozmowy są nagrywane w “trosce o najwyższą jakość usług rozmowy mogą być rejestrowane. Jeśli nie zgadzasz się na nagrywanie – rozłącz się”. Po tych wszystkich formalnościach, telefon odbiera konsultant. Trzeba tu zaznaczyć, że większość wyników i tak przerosła nasze oczekiwania, bowiem czas na połączenie z przedstawicielem firmy, wynoszący nawet kilkadziesiąt sekund, to naprawdę dobry wynik. Oznacza to, że wiele firm pożyczkowych stara się być, jak najbliżej swoich klientów i przez cały tydzień służy im pomocą w rozwiązywaniu niezrozumiałych dla nich kwestii.

Nasze krótkie podsumowanie

Korzystanie z infolinii firm pożyczkowych nie sprawia najmniejszych problemów. Jednak, jedyne co nas zastanawia, to to dlaczego koszty połączenia telefonicznego za jedną minutę stanowią tak wielką tajemnicę? Na 10 firm tylko 1 firma podała koszt połączenia, a jest nią nasz zwycięzca, Vivus! Klienci firm pożyczkowych powinni być informowani o wszystkich kosztach usług, w tym i tych dotyczących połączenia telefonicznego. Jak wiemy chwilówki nie należą do najtańszych produktów finansowych. Dlaczego zatem jeszcze dodatkowo unika się informowania o kosztach dotyczących minuty połączenia z pożyczkodawcą? Warto byłoby coś z tym zrobić, aby poprawić kontakt z klientami.

Tak przedstawiają się nasze wyniki, jednak bardzo ciekawi jesteśmy tego, jakie są Twoje doświadczenia w tej kwestii? Czy korzystanie z infolinii firm pożyczkowych sprawiało Ci kiedyś problemy? A może za minutę połączenia zapłaciłeś więcej niż się spodziewałeś? Czekamy na Twoje opinie!

Polecane oferty

Z pożyczek Vivus skorzystało już kilka milionów osób w Polsce jak i za granicą. Jeśli jeszcze nie wziąłeś swojej pierwszej chwilówki – Vivus będzie chyba najlepszym rozwiązaniem.

Pierwsza darmowa pożyczka do 5000 zł. Jedna z najczęściej wybieranych pożyczek przez użytkowników naszego portalu. Ceniona szczególnie za bezproblemowość i szybkość.

Na nieprzewidziane wydatki Wandoo przygotowało ofertę darmowej pożyczki do 3000 zł na 30 dni. Stali klienci mogą skorzystać z rabatów w programie lojalnościowym,

SolCredit jest innowacyjną firmą, która szybko pozwoli znaleźć Ci finansowanie. Dla nowych klientów pierwsza pożyczka do 5000 zł za darmo.

Komentarze

Dodaj komentarz do artykułu:

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

    Sponsorujemy

    Robert Chmiel Logo Oficjalny partner Loan Magazine Awards 2016 Kongres Sektora Pożyczkowego Logo

    Nasze wyróżnienia

    Laur konsumenta 2016 Chwilowo.pl stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk KPF

    Nasi partnerzy

    Polski Związek Instytucji Pożyczkowych logo Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce logo