Mr Hi’s, czyli jak Vivus podbija serca Internautów
Oceń

Mr Hi’s, czyli jak Vivus podbija serca Internautów

Zielona pacynka szturmem zdobywająca Internet w ostatnim czasie narobiła niemałego zamieszania w świecie reklamowym. Szeleszczący, celofanowy garniturek i rytmy disco polo. Mowa oczywiście o Mr Hi’s (skojarzenia ze swojsko brzmiącym słowem „hajs” jak najbardziej poprawne), nowej twarzy reklam marki Vivus. Jest to jedna z największych (jeśli nie największa) kompletna kampania medialna ostatnich lat, przynajmniej jeśli chodzi o firmy pożyczkowe. Mr Hi’s wykorzystuje wszystkie najbardziej nośne kanały medialne, począwszy od profili w mediach społecznościowych, a na reklamach w ogólnopolskich mediach skończywszy, i robi to znakomicie. W nowoczesnym stylu i bez zadęcia puszcza oko do widzów, nie tylko tych będących aktywnymi pożyczkobiorcami. To bezdyskusyjny sukces Vivusa, ale czy ma przełożenie na korzyści, jakie przeciętny pożyczkobiorca może odnieść, zwracając się po gotówkę do tej właśnie marki?

Pierwsza chwilówka z RRSO 0%

Vivus postawił na stworzenie swojej odrębnej, unikalnej i wyróżniającej się na tle innych marki promocyjnej. Jedna z najwcześniejszych reklam z Mr Hi’s nawiązywała do pierwszej, darmowej chwilówki dla nowych klientów firmy i co ważne, oprócz waloru rozrywkowego niosła również walor edukacyjny. Co prawda Mr Hi’s nie do końca potrafił zrozumieć koncepcję RRSO i jego znaczenia w kontekście chwilówki, ale pomógł uświadomić widzom, na jakiej zasadzie funkcjonuje darmowa chwilówka i że rzeczywiście nie ma w tym żadnego haczyka.

W gruncie rzeczy, Vivus należący do międzynarodowej grupy 4Finance, jest jedną z najbardziej transparentnych i pewnych marek pożyczkowych. Pożyczkobiorcy chętnie zwracają się w jej stronę z powodu wysokich kwot pożyczek – zarówno tej pierwszej (3000 złotych), jak i każdej kolejnej (7500 złotych). Wartym zauważenia jest również fakt, że Vivus w Polsce może zaproponować jedną z większych kwot darmowych pożyczek na świecie, również przy uwzględnieniu średnich zarobków, ale i siły nabywczej pieniądza. Dla porównania, w Hiszpanii pierwsza chwilówka w Vivus nie będzie większa niż 300 euro. Co więcej, klienci nie rozczarują się też w momencie zapoznania się z ogólnymi warunkami pożyczkowymi – spotkają się z jednymi z najniższych kosztów chwilówek i nawet jeśli wejdą na stronę www.vivus.pl z czystej ciekawości, nie pożałują. Vivus stawia na dobrą jakość, która nie tylko przyciągnie zainteresowanie, tak jak reklamy z Mr Hi’s, ale również i zatrzyma przy sobie na dłużej.

Gwiazda samodzielna

Mr Hi’s nie jest tylko twarzą popularnej marki pożyczkowej, ale przede wszystkim autonomiczną postacią, traktowaną niczym realny piosenkarz zatrudniony na podstawie gwiazdorskiego (i sowicie opłaconego!) kontraktu. Kampanie marketingowe raczej wolą gwiazdy z krwi i kości, a jeśli już stawiają na postaci fikcyjne, zwykle są to znane już postaci wykreowane w kreskówkach lub filmach animowanych, czego doskonałym przykładem mogą być Pingwiny z Madagaskaru lub popularny Król Julian z produkcji studia DreamWorks. Vivus postanowił zaryzykować i stworzyć gwiazdę od podstaw. Zadanie stworzenia postaci, która w krótkim czasie powinna zdobyć rozpoznawalność i uznanie publiczności jest dość karkołomne, ale w tym przypadku się udało.

Mr Hi’s zielony jak Vivus… i jak dolary

Wbrew pozorom, wszystko w reklamach Vivusa z Mr Hi’s zagrało i zostało dobrze przemyślane. Zielony kolor pacynki jest nie tylko symbolem Vivusa, ale też dzięki dolarom najczęściej bywa kojarzony z pieniędzmi, czyli znanym nam skądinąd hajsem. Przyczynę sukcesu można upatrywać również w tym, iż reklamy zostały stworzone z dopasowaniem do sytuacji społecznej w kraju i dobrego badania rynku. Choć Vivus jest marką międzynarodową, Mr Hi’s święci triumfy tylko nad Wisłą. Świetnie komponuje się z tematami disco polo, które z jednej strony przeżywają renesans, a z drugiej dalej traktowane są z przymrużeniem oka. Ogólna opinia społeczna gwiazdorstwa i sławy muzyków disco polo nie traktuje poważnie, ale tak samo nie robi tego Mr Hi’s. Śpiewa o tym (i jak przyznaje w wywiadach – sam pisze teksty), co się najbardziej liczy w życiu, czyli: kasa, łapanie najlepszych okazji (pożyczka za 0 złotych to jest to!), kobiety, siłownia i imprezowanie. Tematyka ta znana jest już z teledysków rzeczywistych piosenkarzy disco polo, z tym że w przypadku Mr Hi’s i Vivusa, naprawdę chodzi o pieniądze.

Mr Hi’s w liczbach

Jeśli chodzi o liczbę wyświetleń, Mr Hi’s nie dorównuje co prawda teledyskowi o zielonych oczach (choć to całkiem znajomy kolor), ale jak na piosenkę fikcyjnej gwiazdy, radzi sobie całkiem nieźle i sądząc po komentarzach, muzyka sama w sobie nie prezentuje się gorzej niż inne utwory disco polo. Hity takie jak „Kasę bierz” czy „Ja mam pieniądze” łącznie mają już ponad milion wyświetleń, a coraz większą popularnością cieszy się także piosenka „Piłko moja piłko”. Zastanawiać się tylko można, czy nie byłaby ona jeszcze większa, jeśli polska reprezentacja zdołałaby wyjść z grupy… Mimo wszystko, autorzy kompozycji, DJ Mateo oraz DJ Sequence, doskonale wpasowali się w najbardziej rozpoznawalne trendy polskiego rynku muzycznego.

To nie pierwsza intensywna kampania Vivusa

Mr Hi’s jest odejściem od stylistyki popularnej wśród reklamodawców storytellingu. Taktyka ta, choć nadal jest popularna, przez Vivus była wykorzystywana już dwa lata temu w kampanii „Żyj po swojemu”. O ile obecnie pożyczkodawca puszcza do widzów oko, o tyle w poprzedniej wielkiej akcji promocyjnej bazowano na emocjach, choć również nie wyrzeknięto się humoru. W ramach kampanii stworzono kilka krótkich historyjek opowiadających o tym, jak w ciągu 15 minut życie bohaterów zmieniło się dzięki pożyczkom online. Tylko tyle czasu wystarczyło, by spełnić swoje marzenia, żyć tak jak się chce i robić to, na co ma się ochotę. Było to podkreślenie nie tylko niezależności, jaką oferuje dodatkowa gotówka od Vivusa, ale również i prostoty uzyskania pożyczki przez Internet. To pierwsze tak wyraźne podkreślenie rewolucji online, która dokonała się w branży finansowej. Co ciekawe, za kreację strategii reklamowej odpowiedzialna była agencja Grandes Kochonos, która odpowiada również za Mr Hi’s i jak widać, po raz kolejny, świetnie wkomponowała się w oczekiwania rynku.

Komentarze:

Dodaj opinię

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

facebook
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!