Pożyczki dla kobiet. Czy płeć piękna może liczyć na korzystne warunki?
5 (100%) 2 głosów

Pożyczki dla kobiet. Czy płeć piękna może liczyć na korzystne warunki?

Nie jest nowością sytuacja, w której jeden pożyczkodawca tworzy wiele różnych marek pożyczkowych. Najczęściej skupia się na różnicowaniu oferty na chwilówki oraz pożyczki ratalne lub wprowadzaniu różnych kwot i okresów spłaty. Czasami jednak decyduje się na mało popularny krok, czyli dedykowanie swojej oferty konkretnej grupie społecznej. Nic dziwnego, że prędzej czy później zaczęły powstawać pożyczki stworzone specjalnie z myślą o potrzebach kobiet. Jest to w końcu grupa pożyczkobiorców bardziej sumiennych niż mężczyźni. Czy jednak tworzenie takich marek ma sens, na którym skorzystają zarówno pożyczkodawcy, jak i pożyczkobiorczynie?

Extra Portfel logo
ExtraPortfel
3.4 (68.51%) 463 głosów
Kwota pożyczki

100 - 3000 zł

Czas na spłatę

5 - 45 dni

Netcredit logo
NetCredit
3.6 (72.11%) 740 głosów
Kwota pożyczki

300 - 3000 zł

Czas na spłatę

14 - 30 dni

kuki.pl logo
Kuki
3.4 (67.85%) 316 głosów
Kwota pożyczki

250 - 3000 zł

Czas na spłatę

1 - 30 dni

Gdzie pożyczą kobiety?

Pożyczki dla kobiet nie są samodzielnymi markami finansowymi. Są raczej produktami ubocznymi podstawowej działalności pożyczkodawców. Trzeba się więc liczyć z tym, że osoba, pragnąc uzyskać chwilówkę w jednej z „kobiecych” marek, musi spełnić wszystkie warunki stawiane przez pożyczkodawcę. Musi więc być obywatelem zamieszkałym na terenie Polski, mieć dowód osobisty i konto w banku.

Należy pamiętać, że działanie przeciw wykluczeniu nie opiera się na preferencyjnym traktowaniu kobiet. Nie pożyczy więc kobieta, która nie ma własnego, indywidualnego konta bankowego i korzysta z konta swojego męża. Na pożyczkę nie ma też szans ta osoba, która nie pracuje i nie posiada własnych dochodów. Zapobieganie wykluczeniu finansowemu dotyczy więc właściwie tylko tych osób, które są przynajmniej w miarę samodzielne.

Marki stworzone specjalnie dla kobiet to:

Kasa TAK! Stworzona przez jednego z najpopularniejszych pożyczkodawców na polskim rynku, czyli Ferratum, wizualnie opracowana jest w sposób wyjątkowo „kobiecy” – raczej nie przyciągnie pożyczkobiorców płci męskiej, choć oczywiście również oni mogą z tej oferty skorzystać. Ta opiera się zarówno na chwilówce, jak i na pożyczce ratalnej. Dzięki tej pierwszej możemy skorzystać z 2000 złotych do spłaty w ciągu 30 dni. Pożyczka na raty to zaś maksymalnie 10 000 złotych.

Ratalska.pl. Ta marka również została stworzona przez z jednego z największych pożyczkodawców działających na całym świecie – Aasa. Zaciąganiu pożyczki towarzyszy wirtualna asystentka, Asia Ratalska, która ma za zadanie przekazać całą wiedzę finansową i pożyczkową. Wraz z nową marką pożyczkową Aasa rozpoczęła więc także działalność edukacyjną. Jeśli jednak chodzi o ofertę, to jest ona dokładnie taka sama, jak podstawowa oferta Aasa – maksymalnie 10 000 złotych rozłożonych na nie więcej niż 24 raty.

Modna Pożyczka. Nie jest to oferta kierowana tylko dla kobiet, bo właściciele marki (Aventus Group) podkreślają, że jest ona dla wszystkich osób, „które kochają modę i lubią markowe rzeczy dobrej jakości”. Poniekąd więc rozumie się, że głównym odbiorcą tego produktu będą kobiety. Tutaj oferta jest bardziej zróżnicowana i mogą z niej skorzystać zarówno osoby poszukujące chwilówki (do 3000 złotych na 30 dni), jak i pożyczki ratalnej (do 5000 złotych w 6 ratach).

Chwyt marketingowy czy realna korzyść?

Ukierunkowanie rozwoju na konkretną grupę docelową nie jest niczym nowym. Trzeba jednak przyznać, że jeśli chodzi o pożyczki pozabankowe, jest to pomysł dość niecodzienny. Chwilówka jest już pożyczką tak popularną, że nawet marki „uniwersalne” docierają do praktycznie wszystkich grup społecznych. Obecnie czynnikami, które skłaniają do wzięcia pożyczki w tej, a nie innej firmie są przede wszystkim koszty pożyczki, dostępność darmowej chwilówki, możliwość pożyczenia bez przelewania 1 grosza czy czas, w którym otrzymamy pieniądze. Nie ma więc powodu, by od razu pominąć taką ofertę. Osobną kwestią są natomiast koszty takich pożyczek i to, czy mogą zaproponować konkurencyjne warunki.

Za maksymalną pożyczkę w Kasa TAK, czyli 10 tysięcy złotych do spłaty w 24 ratach zapłacimy 9097 złotych. Za pożyczkę o parametrach 5000 zł/12 miesięcy, koszty wyniosą zaś 3019 złotych. W innych firmach zapłacimy odpowiednio:

W przypadku Modnej Pożyczki (5000 zł/6 miesięcy) koszty wyniosą 2135,80 złotych. W wymienionych wcześniej firmach będą to natomiast: 2147 (Zaplo), 2132 (Hapipożyczki), 2149 (Super Grosz) oraz 2047 złotych (Provident). Wszystkie wymienione przez nas pożyczki są więc porównywalne cenowo. Wygląda więc na to, że nie są to preferencyjne warunki, które mogłyby zachęcić kobiety to korzystania z tego typu produktów.

Wykluczenie finansowe kobiet to poważny problem?

Celem stworzenia pożyczek dla kobiet, oprócz zdobycia większej liczby klientów, jest także działania zapobiegające wykluczeniu finansowemu kobiet. Podział płciowy oraz nierówna dystrybucja dostępu do produktów finansowych wciąż istnieje, choć na przestrzeni kilku ostatnich lat dysproporcje zdecydowanie się zmniejszyły.

Osobami, które mają ograniczony dostęp do produktów finansowych znaczniej częściej są kobiety (60%) niż mężczyźni (39% – na podstawie badań Mastercard). Obniża to jakość ich życia, pozbawia niezależności i bezpieczeństwa finansowego. Niemożliwość korzystania z nowoczesnych technologii ogranicza również rozwój osobisty, a przez to sprawia, że takie osoby nie są atrakcyjnymi pożyczkobiorcami i adresatami kredytów.

Kobiety, które samodzielnie mogą decydować o swoich finansach i zaciągać pożyczki, lepiej przyswajają edukację finansową, efektywniej planują swój budżet domowy, a także stabilnie zarządzają środkami pieniężnymi. Zwykła chwilówka może więc przyczynić się do tego, by kobiety sprawniej obracały się w środowisku finansów.

Komentarze:

Dodaj opinię

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

facebook