Profil klienta w serwisie pożyczkowym. Jak go używać?
5 (100%) 1 głosów

Profil klienta w serwisie pożyczkowym. Jak go używać?

Przed złożeniem wniosku o pożyczkę pozabankową, należy dokładnie zapoznać się z przebiegiem procesu pożyczkowego w danej firmie. Jest to procedura ustandaryzowana, w przytłaczającej większości przypadków wyglądająca podobnie. Brak większych różnic w tej dziedzinie to bardzo duża zaleta pożyczek online, dzięki której pożyczkodawca może swobodnie poruszać się w tym środowisku i, jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba, skorzystać z usług innej firmy pożyczkowej. Punktem wspólnym, który łączy praktycznie wszystkie procedury pożyczkowe jest konieczność założenia osobistego profilu klienta. Będzie on swoistą bazą informacyjną dotyczącą bieżących zobowiązań finansowych pożyczkobiorcy w danej firmie.

Założenie konta klienta – czy jest obowiązkowe?

Przekłamaniem byłoby stwierdzenie, że profil klienta w serwisie pożyczkowym jest obligatoryjny. Nie występuje bowiem w ofercie wszystkich pożyczkodawców. Jednak ci, którzy ten punkt proceduralny pomijają, specjalizują się raczej w pożyczkach niestandardowych i celowych. W związku z tym, założenie konta nie jest wymagane w pozabankowych pożyczkach pod zastaw czy pożyczkach hipotecznych. Jednak obowiązek taki występuje już we wszystkich standardowych szybkich pożyczkach internetowych i jest to punkt konieczny, by złożenie wniosku zakończyło się sukcesem.

Jak założyć profil pożyczkobiorcy?

Rejestracja konta niezbędna jest wyłącznie przy składaniu wniosku o pierwszą pożyczkę. Zważywszy na potencjalne niedoświadczenie klienta, założenie konta zostało w najwyższym stopniu uproszczone i jest to wręcz nierozłączna część wnioskowania, którą ciężko pominąć. Pożyczkobiorca, który zdecyduje się na pożyczkę w danej firmie, użyje kalkulatora pożyczkowego i przycisku „złóż wniosek”, zostanie automatycznie przekierowany do formularza rejestracyjnego. Ten, podobnie jak sam wniosek, nie jest skomplikowany, i opiera się na kilku podstawowych informacjach o pożyczkobiorcy:

  • imieniu i nazwisku;
  • adresie e-mail;
  • numerze telefonu;
  • numerze dowodu osobistego i numerze PESEL.

Zdarzy się, że formularz rejestracyjny będzie dłuższy, niemal tożsamy z wnioskiem. Znajdą się w nim również informacje bardziej szczegółowe – osobiste (data urodzenia, stan cywilny itp.), adresowe, bankowe oraz dochodowe. Założenie swojego profilu pożyczkowego będzie więc równe wysłaniu wniosku pożyczkowego.

Pożyczkodawca często też wymaga ustanowienia hasła, którego będzie się używać do logowania do profilu, a także potwierdzenia swojej tożsamości za pomocą przepisania kodu SMS wysłanego przez pożyczkodawcę na numer telefonu podany w formularzu. Jest to skuteczne zabezpieczenie przed tym, by nikt nie założył konta na nasze nazwisko, nawet pomimo tego, że i tak nie będzie w stanie otrzymać pożyczki.

Co daje profil klienta w serwisie pożyczkowym?

Z założenia profil klienta ma być ułatwieniem dla pożyczkobiorcy. Uporządkowuje i segreguje on wszystkie newralgiczne informacje, a co najważniejsze – utrwala je i jednocześnie dokumentuje wszystkie warunki pożyczkowe. Stanowi więc zabezpieczenie transakcji i gwarancję przestrzegania praw i obowiązków obu stron, również pożyczkobiorcy. W profilu klienta znajdą się informacje:

  • dane osobowe pożyczkobiorcy;
  • informacje o zatrudnieniu;
  • dane bankowe wraz z adnotacją o ich zgodności po przeprowadzeniu weryfikacji tożsamości;
  • umowa pożyczkowa;
  • tabela opłat i prowizji;
  • usługi przedłużenia okresu spłaty lub skorzystania z wakacji kredytowych;
  • stan i termin spłaty aktualnej pożyczki;
  • historia spłat wszystkich zobowiązań;
  • dodatkowe wnioski i pisma;
  • informacje o promocjach lub dostępności dodatkowych opcji pożyczkowych.

Pamiętajmy, że w razie jakichkolwiek zmian w naszym życiu – stanu cywilnego, miejsca zamieszkania lub pracodawcy, to pożyczkobiorca jest zobowiązany prawnie do tego, by te dane w swoim profilu zaktualizować. W takim przypadku konieczne będzie ponowne dokonanie weryfikacji tożsamości.

Z profilem klienta zaciągnie się pożyczkę szybciej

Utworzony profil klienta w serwisie pożyczkowym i wszystkie zawarte w nim dane znajdą praktyczne zastosowanie w przyszłości, jeśli pożyczkobiorca zdecyduje się zaciągnąć zobowiązanie kolejny raz u tego samego pożyczkodawcy. W takiej sytuacji można starać się o pożyczkę z pominięciem większej części procedury. Formalnościami, które leżą po stronie pożyczkobiorcy, pozostają wyłącznie: ustalenie kwoty pożyczki i jej okresu spłaty oraz podpisanie umowy pożyczkowej.

Jako że wszystkie kluczowe informacje są już zawarte we wniosku, a klient nie musi po raz kolejny dokonywać weryfikacji tożsamości, ma także możliwość zaciągnięcia pożyczki przez SMS lub przez telefon. Skróci się przy tym czas oczekiwania na pieniądze, gdyż pożyczkodawca nie będzie po raz kolejny weryfikować zdolności i wiarygodności kredytowej w BIK i rejestrach dłużników.

Czy profil klienta da się usunąć?

Raz utworzony profil klienta będzie aktywny dopóty, dopóki pożyczkobiorca sam nie zasygnalizuje chęci jego likwidacji. Niestety, nie ma sposobu, by usunąć ten profil internetowo tak jak w przypadku kont w innych serwisach. W przypadku wrażliwych danych, które znajdują się w profilu, konieczne jest złożenie pisemnej, oficjalnej dyspozycji. Usunięcie takiego profilu będzie trwałe i nieodwracalne, co oznacza, że nie zaciągniemy już następnej pożyczki u tego pożyczkodawcy.

Komentarze:

Dodaj opinię

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

facebook