Programy lojalnościowe firm pożyczkowych 2019

Aktualizacja: 2019-07-26
Data publikacji:
Autor:
Programy lojalnościowe firm pożyczkowych 2019
Ocena: 4.75
(ilość ocen: 4)

Dla firm pożyczkowych najlepszy klient, to lojalny klient – taki, który pożycza i spłaca regularnie, zawsze od tego samego pożyczkodawcy. Klienci z kolei lubią być traktowani wyjątkowo (a kto nie lubi?;) ) – otrzymywać oferty inne niż reszta, korzystniejsze, przygotowane specjalnie dla niego. Punktem stycznym dla obu stron są programy lojalnościowe firm pożyczkowych. Na jakiej zasadzie działają? I kto je oferuje?

Programy lojalnościowe – czym są i jak działają?

Program lojalnościowy to zestaw specjalnie przygotowanych korzyści, skierowanych do określonej grupy klientów. Ich dostępność uzależniona jest od podjęcia przez klienta konkretnych działań, które potem zostaną nagrodzone pakietem dodatkowych profitów, niedostępnych dla niezaangażowanych osób. O jakich profitach mówimy?

Kolejna pożyczka – w gratisie

To jedna z częściej wykorzystywanych form budowania zaangażowania wśród klientów. Pożyczkobiorcy, którzy w określonym czasie zaciągną i spłacą (w terminie!) pożyczkę, kolejną otrzymają na promocyjnych warunkach. Jakich? W zamian za regularne pożyczanie i spłacanie, klient otrzymuje propozycję chwilówki za 0 zł. Mechanizm ten najczęściej działa cyklicznie, czyli np. jeśli pożyczkodawca oferuje co piątą pożyczkę za darmo, na takich samym warunkach skorzystamy z niej, pożyczając również dziesiąty, piętnasty czy dwudziesty raz.

Kto najbardziej skorzysta na takim programie? Osoby, które z usług firm pożyczkowych korzystają systematycznie, i które terminowo regulują swoje zobowiązania. Dla nich, anulowanie opłat z kolejnej pożyczki będzie dużym ułatwieniem, które może sprawić, że nie zechcą skorzystać z produktów oferowanych przez inne firmy pożyczkowe.

Premia za polecenie

Ta metoda pozwala na jednoczesne zdobycie nowych klientów i nagrodzenie stałych. W tym przypadku pożyczkobiorcy stają się rzecznikami pożyczkodawcy i zachęcają inne osoby do skorzystania z oferty. Za każdego przekonanego konsumenta (czyli takiego, który faktycznie skorzysta z chwilówki) przyznawany jest bonus, zwykle w wysokości kilkudziesięciu złotych, który wypłaca się podczas zaciągania kolejnego zobowiązania.

Komu taka oferta będzie się opłacać? Przede wszystkim tym, którzy wśród swoich bliskich i znajomych posiadają osoby korzystające z oferty firm pożyczkowych. Rekomendacja usługi przez zaufaną osobę jest zdecydowanie bardziej skuteczna niż przekaz reklamowy. Polecający mają więc dużą szansę na zdobycie dodatkowych pieniędzy.

Promocje sezonowe

Tańsza pożyczka na święta czy pożyczka na wakacje to tylko kilka przykładów ofert, przygotowanych przez pożyczkodawców na specjalne okazje. Sposobności do zaoferowania korzystniejszych warunków może być jednak o wiele więcej – np. Walentynki, Black Friday, długie weekendy, urodziny, konkretny dzień tygodnia czy nawet… święta religijne.

Ta forma obniżenia kosztów zwykle nie wymaga spełniania dodatkowych kryteriów – skorzystać może każdy (zarówno nowy jak i stały) klient. Jest jednak doskonałym sposobem na budowanie przywiązania pożyczkobiorców – nie muszą oni szukać nowych produktów, bo wiedzą, że zawsze znajdą coś dla siebie.

Konkursy

Pożyczkodawcy, zarówno dla wiernych klientów, jak i dla przyciągnięcia nowych osób, często organizują również klasyczne konkursy z nagrodami rzeczowymi (telefonami, tabletami, rowerami, samochodami) czy pieniężnymi. W takiej sytuacji, warunkiem uczestnictwa zwykle jest zaciągnięcie pożyczki i wykonanie zadania konkursowego, np. odpowiedzenie na pytanie czy zrobienie zdjęcia. Prace są później oceniane przez pożyczkodawcę, a najlepsi zostają potem odpowiednio nagrodzeni.

Z takiego rozwiązania najbardziej ucieszą się osoby, które lubią brać udział w tego typu eventach (czyli np. ludzie młodzi) – oprócz pożyczki otrzymują bowiem dodatkową korzyść w postaci nagrody.

Program punktowy

Dość często spotykanym narzędziem jest system punktowy – klienci za każdą aktywność (np. spłatę w terminie czy recenzję w mediach społecznościowych) związaną z pożyczką, otrzymują określoną liczbę punktów lojalnościowych, które można potem wymienić na korzyści, takie jak choćby darmowe przedłużenie terminu spłaty czy spłata odsetek.

To wygodne rozwiązanie dla tych klientów, którzy aktywnie korzystają z opcji udostępnianych przez pożyczkodawcę – w zamian za zwykłe, proste czynności (które i tak by wykonali), mogą zyskać dodatkowe przywileje.

Szybszy dostęp do pieniędzy

Przy budowaniu lojalności bardzo skutecznie działa uproszczenie procedury otrzymania pożyczki i wypłaty pieniędzy. Chodzi tu nie tylko o ominięcie wypełniania formularzy rejestracyjnych i przelewów weryfikacyjnych – pożyczkobiorcy, którzy systematycznie zaciągają i spłacają długi, kolejne pożyczki zwykle mogą otrzymać za pomocą jednego kliknięcia – czy to za pomocą opcji dostępnych w panelu klienta, czy chociażby przy pomocy SMS-a (o tej metodzie pisaliśmy przy okazji pożyczki przez SMS).

Im cały proces jest szybszy i prostszy, tym klienci chętniej korzystają z oferty i bardziej związują się z daną firmą.

Dedykowane platformy edukacyjne

Dość często spotykanym rozwiązaniem jest również przygotowanie dla klientów materiałów edukacyjnych pozwalających na podniesienie wiedzy na temat finansów i rozsądnego dysponowania budżetem. Klienci mogą się dowiedzieć, m.in. w jakich sposób bezpiecznie zaciągnąć pożyczkę, jak napisać odstąpienie od umowy chwilówki, a także w jaki sposób inwestować, oszczędzać, pomnażać pieniądze czy nawet wychodzić z długów.

Platformy tego typu, z zasady rzeczy, są otwarte dla wszystkich osób – zarówno tych, którzy skorzystali z oferty pożyczkobiorcy, jak i potencjalnych klientów. Ci pierwsi mają jednak do dyspozycji więcej funkcjonalności i korzyści – dla przykładu podczas realizowania kursów mogą zdobywać punkty, które potem można wymienić na obniżenie kosztów aktywnej pożyczki.

Które firmy pożyczkowe posiadają programy lojalnościowe?

Dodatkowe przywileje dla stałych klientów znajdziemy niemal we wszystkich firmach pożyczkowych. Kilka z nich wyróżnia się jednak wyjątkowo ciekawą formą budowania długotrwałych relacji z klientem. Oto kilka według nas najciekawszych programów lojalnościowych.

Szybka Gotówka

Ten pożyczkodawca stałych klientów traktuje naprawdę wyjątkowo i udostępnia im szereg udogodnień i korzyści.

Osoby, który przynajmniej raz zaciągnęły pożyczkę w Szybka Gotówka, wniosek o kolejne mogą składać na uproszczonych zasadach – za pomocą krótkiej wiadomości SMS, przez telefon czy przez Internet (wtedy cały proces ma zająć nie więcej niż 1 minutę).

program lojalnościowy - Szybka Gotówka

źródło: szybkagotowka.pl

Oprócz tego, firma posiada program lojalnościowy “Co piąta pożyczka za darmo”. Jak działa? By skorzystać z promocji, klient musi co 30 dni zaciągnąć pożyczkę, korzystać z niej przynajmniej 14 dni, a następnie spłacić ją w terminie przewidzianym w umowie. Dzięki temu, każda, co piąta pożyczka, będzie mu udzielona gratis. Oznacza to, że w przypadku 5, 10, 15, 20 etc. pożyczki koszty wniosą 0 zł.

program lojalnościowy Szybka Gotówka

źródło: Szybka Gotówka

To jednak nie koniec profitów, jakie można zyskać w Szybka Gotówka. W przypadku skutecznego polecenia usług pożyczkodawcy (czyli w przypadku zaciągnięcia pożyczki przez nową osobę), polecający otrzyma 40 zł zniżki na kolejną pożyczkę. Bonusy sumują się – jeśli zatem np. 10 osób skorzysta z pożyczki, ostateczna zniżka wyniesie 400 zł.

program lojalnościowy Szybka Gotówka

źródło: szybkagotowka.pl

MoneyMan

Ciekawe warunki dla stałych klientów przygotował również MoneyMan. Idea zaproponowanego programu lojalnościowego opiera się na punktach, które pożyczkobiorcy otrzymują za wykonanie określonych czynności. Zatem za m.in. zaciągnięcie pożyczki, spłatę w terminie czy zaproszenie znajomego do skorzystania z oferty, pożyczkobiorca może otrzymać pewną liczbę punktów, wymienialnych na zniżki i inne korzyści. Dla przykładu, polecenie pożyczkodawcy znajomemu daje 2500 punktów, które można potem wykorzystać jako 25 złotowy bon na pożyczkę. Jeden punkt posiada wartość 0,01 zł.

program lojalnościowy MoneyMan

źrodło: moneyman.pl

Punkty za poszczególne aktywności, otrzymują jedynie te osoby, które spłaciły zobowiązanie w terminie (lub które spóźniły się maksymalnie 4 dni).

Via SMS

Program lojalnościowy firmy VIA SMS opiera się na promocji sezonowej i jest skierowany do osób, które przynajmniej raz zaciągnęły pożyczkę. W każdą środę mogą oni skorzystać z promocyjnych warunków – jeśli w tym dniu otrzymają pożyczkę i spłacą ją w wyznaczonym terminie, firma automatycznie naliczy rabat w wysokości 50% kosztów pożyczki. W takiej sytuacji, RRSO dla każdego zobowiązania spełniającego warunki promocji, wyniesie 415%.

program lojalnościowy VIA SMS

źródło: viasms.pl

Wonga

Ten pożyczkodawca w ramach programu korzyści, we współpracy ze specjalistami świata digital finance (m.in. BIK S.A., ERIF, Niebezpiecznik.pl czy ZaufanaTrzeciaStrona.pl), przygotował platformę edukacyjną Kapitalni.org. Jest ona skierowana zarówno dla klientów firmy Wonga, jak i wszystkich innych osób, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu finansów, inwestowania czy budowania oszczędności. Osoby, które skorzystały z oferty pożyczkodawcy, oprócz wiedzy, mogą tam również zdobyć zwrot części kosztów pożyczki.

program lojalnościowy Wonga

źródło: wonga.pl

Ukończenie przynajmniej 10 kursów lub wybranej ścieżki edukacji na platformie, przełoży się na 10 zł zwrotu kosztów aktywnej pożyczki, przy czym jest to maksymalna suma dla jednego zobowiązania (ukończenie kolejnych etapów nauki umożliwia zwrot jedynie przy kolejnych pożyczkach).

Extraportfel

W przypadku tego pożyczkodawcy, stali klienci mogą liczyć na kody promocyjne i rabatowe. Kody promocyjne są przesyłane wszystkim uprawnionym klientom za pomocą SMS-ów i e-maili, a warunkiem skorzystania z ulgi jest posiadanie przynajmniej jednej spłaconej pożyczki oraz uregulowanie promocyjnej pożyczki w terminie określonym w umowie. Kod promocyjny jest zwykle ważny 48 godzin i może zostać wykorzystany tylko raz, przez danego klienta.

Nieco inaczej działają kody rabatowe – są one skierowane do klientów Extraportfel, którzy ubiegają się o pożyczkę refinansującą. Otrzymanie kody rabatowego, za pomocą wiadomości SMS lub e-mail, umożliwia obniżenie wysokości prowizji o kwotę rabatu – warunkiem jest znów spłata zobowiązania w terminie. Ta zniżka również jest jednorazowa, a kod ważny jest 48 godzin.

Kiedy opłaca się być lojalnym?

Firmy pożyczkowe dokładają ogromnych starań, by przyciągnąć i utrzymać przy sobie klienta. Nic dziwnego – konkurencja na rynku jest dość zacięta, istnieje zatem ryzyko, że niedoceniony pożyczkobiorca ostatecznie zdecyduje się skorzystać z innej oferty.

Jeśli przyjrzymy się programom lojalnościowym oferowanym przez poszczególnych pożyczkodawców, łatwo zauważmy, że w istocie bycie lojalnym klientem ma ogromne plusy. Dzięki nim łatwiej otrzymasz pożyczkę, obniżysz koszty zobowiązania czy otrzymasz nagrody i rabaty. Łatwiej będzie Ci również wyrobić w sobie nawyk regularnej spłaty zobowiązań – jest to główny warunek w przypadku większości programów.

Zadbaj jednak o to, by uczestnictwo w tego typu rozwiązaniach nie stało się Twoim sposobem na życie i finansowaniem domowego budżetu. Istnieje wtedy ryzyko, że zaczniesz zaciągać zobowiązania nie wtedy, gdy będzie Ci to faktycznie niezbędne, lecz wtedy, gdy będziesz mógł skorzystać z jakichś dodatkowych profitów. Takie podejście może skończyć się wpadnięciem w spiralę zadłużenia.

Z programów lojalnościowych firm pożyczkowych warto zatem korzystać z głową. Pamiętaj, że mają być one przydatnym bonusem, a nie celem samym w sobie.

Polecane oferty

Z pożyczek Vivus skorzystało już kilka milionów osób w Polsce jak i za granicą. Jeśli jeszcze nie wziąłeś swojej pierwszej chwilówki – Vivus będzie chyba najlepszym rozwiązaniem.

Pierwsza darmowa pożyczka do 5000 zł. Jedna z najczęściej wybieranych pożyczek przez użytkowników naszego portalu. Ceniona szczególnie za bezproblemowość i szybkość.

Na nieprzewidziane wydatki Wonga przygotowała ofertę pożyczki do 1500 zł na 30 dni za 10 zł dla nowych klientów lub pożyczkę do 15 tys. zł na 3 lata.

Pożyczka Plus to jedna z najbardziej rozpoznawanych firm na rynku. Wiarygodna i godna polecenia. Dla nowych klientów pierwsza pożyczka do 3000 zł za darmo.

Komentarze

Dodaj komentarz do artykułu:

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w naszym serwisie.

Najlepsze firmy pożyczkowe

1.
Ocena: 3.85
(ilość ocen: 661)
2.
Ocena: 3.88
(ilość ocen: 374)
3.
Ocena: 4.03
(ilość ocen: 781)
4.
Ocena: 4.07
(ilość ocen: 1230)
5.
Ocena: 3.91
(ilość ocen: 474)