Profil klienta w serwisie pożyczkowym. Jak go używać?

Aktualizacja: 2021-02-12
Data publikacji: 2021-02-10
Autor: Agnieszka Nowak
Ocena: 4.89
(ilość ocen: 28)

Przed złożeniem wniosku o chwilówkę online należy dokładnie zapoznać się z przebiegiem procesu pożyczkowego w danej firmie. Jest to standardowa procedura, która wygląda bardzo podobnie w większości portali udzielających pożyczek w sieci. Brak dużych różnic w tej dziedzinie to duża zaleta składania wniosków o chwilówki. Dzięki temu swobodnie możemy wnioskować o pożyczkę w różnych firmach, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Czy założenie profilu klienta jest obowiązkowy podczas składania wniosku? Jakie dane należy w nim uzupełnić? Na te i inne pytania odpowiemy w poniższym artykule.

Założenie konta klienta – czy jest obowiązkowe?

Składając wniosek o chwilówkę online założenie profilu klienta jest wymagane. Bez założenia profilu nie będzie możliwości złożenie wniosku oraz ubieganie się o dodatkowe pieniądze.

Wyjątek stanowią firmy udzielające niestandardowych oraz celowych pożyczek. Tutaj założenie konta często nie jest wymagane. Wnioskując więc o pożyczkę pod zastaw czy pożyczkę hipoteczną założenie profilu klienta nie będzie wymagane.

Przeczytaj też: Pożyczki pod zastaw – warunki, lista firm 

Przeczytaj też: Pożyczki w lombardzie – jakie są warunki zastawu?

Jak założyć profil pożyczkobiorcy?

Rejestracja konta niezbędna jest wyłącznie przy składaniu wniosku o pierwszą darmową pożyczkę. Zważywszy na potencjalne niedoświadczenie klienta, założenie konta zostało w najwyższym stopniu uproszczone i jest to wręcz nierozłączna część wnioskowania, którą ciężko pominąć.

Pożyczkobiorca, który zdecyduje się na pożyczkę w danej firmie, użyje kalkulatora pożyczkowego i przycisku „złóż wniosek”. Zostanie automatycznie przekierowany do formularza rejestracyjnego. Ten, podobnie jak sam wniosek, nie jest skomplikowany oraz  opiera się na kilku podstawowych informacjach o pożyczkobiorcy:

  • imieniu i nazwisku;
  • adresie e-mail;
  • numerze telefonu;
  • numerze dowodu osobistego i numerze PESEL.

Zdarzy się, że formularz rejestracyjny będzie dłuższy, niemal tożsamy z wnioskiem. Znajdą się w nim również informacje bardziej szczegółowe – osobiste (data urodzenia, stan cywilny itp.), adresowe, bankowe oraz dochodowe. Założenie swojego profilu pożyczkowego będzie więc równe wysłaniu wniosku pożyczkowego.

Pożyczkodawca często też wymaga ustanowienia hasła, którego będzie się używać do logowania do profilu, a także potwierdzenia swojej tożsamości za pomocą przepisania kodu SMS wysłanego przez pożyczkodawcę na numer telefonu podany w formularzu. Jest to skuteczne zabezpieczenie przed tym, by nikt nie założył konta na nasze nazwisko, nawet pomimo tego, że i tak nie będzie w stanie otrzymać pożyczki.

Przykład:

Wnioskując o pożyczkę w Vivus musimy wykonać kilka kroków:

  1. Po wejściu na stronę internetową należy ustawić kwotę, która nas interesuje oraz kliknąć przycisk “Weź pożyczkę”.
  2. Zostaniemy przekierowani do nowego okna, gdzie od razu pojawi się informacja “Zarejestruj się, aby złożyć wniosek”.
  3. Należy uzupełnić swoje dane:
  • imię i nazwisko,
  • PESEL,
  • seria i numer dowodu osobistego,
  • numer telefonu komórkowego,
  • adres zamieszkania,
  • dane do logowania.
  1.  Po potwierdzeniu zgód możemy zarejestrować profil klienta na stronie Vivus.

Co daje profil klienta w serwisie pożyczkowym?

Z założenia profil klienta ma być ułatwieniem dla pożyczkobiorcy. Uporządkowuje i segreguje on wszystkie newralgiczne informacje, a co najważniejsze – utrwala je i jednocześnie dokumentuje wszystkie warunki pożyczkowe. Stanowi więc zabezpieczenie transakcji i gwarancję przestrzegania praw i obowiązków obu stron, również pożyczkobiorcy.

W profilu klienta znajdą się informacje:

  • dane osobowe pożyczkobiorcy;
  • informacje o zatrudnieniu;
  • dane bankowe wraz z adnotacją o ich zgodności po przeprowadzeniu weryfikacji tożsamości;
  • umowa pożyczkowa;
  • tabela opłat i prowizji;
  • usługi przedłużenia okresu spłaty lub skorzystania z wakacji kredytowych;
  • stan i termin spłaty aktualnej pożyczki;
  • historia spłat wszystkich zobowiązań;
  • dodatkowe wnioski i pisma;
  • informacje o promocjach lub dostępności dodatkowych opcji pożyczkowych.

Pamiętajmy, że w razie jakichkolwiek zmian w naszym życiu – stanu cywilnego, miejsca zamieszkania lub pracodawcy, to pożyczkobiorca jest zobowiązany prawnie do tego, by te dane w swoim profilu zaktualizować. W takim przypadku konieczne będzie ponowne dokonanie weryfikacji tożsamości.

Z profilem klienta zaciągnie się pożyczkę szybciej

Utworzony profil klienta w serwisie pożyczkowym i wszystkie zawarte w nim dane znajdą praktyczne zastosowanie w przyszłości, jeśli pożyczkobiorca zdecyduje się zaciągnąć zobowiązanie kolejny raz u tego samego pożyczkodawcy. W takiej sytuacji można starać się o pożyczkę z pominięciem większej części procedury. Formalnościami, które leżą po stronie pożyczkobiorcy, pozostają wyłącznie: ustalenie kwoty pożyczki i jej okresu spłaty oraz podpisanie umowy pożyczkowej.

Jako że wszystkie kluczowe informacje są już zawarte we wniosku, a klient nie musi po raz kolejny dokonywać weryfikacji tożsamości, ma także możliwość zaciągnięcia pożyczki przez SMS lub przez telefon. Skróci się przy tym czas oczekiwania na pieniądze, gdyż pożyczkodawca nie będzie po raz kolejny weryfikować zdolności kredotwej  i wiarygodności kredytowej w BIK i rejestrach dłużników.

Czy profil klienta da się usunąć?

Raz utworzony profil klienta będzie aktywny dopóki pożyczkobiorca sam nie zasygnalizuje chęci jego likwidacji. Niestety, nie ma sposobu, by usunąć ten profil internetowo tak jak w przypadku kont w innych serwisach. W przypadku wrażliwych danych, które znajdują się w profilu, konieczne jest złożenie pisemnej, oficjalnej dyspozycji. Usunięcie takiego profilu będzie trwałe i nieodwracalne, co oznacza, że nie zaciągniemy już następnej pożyczki u tego pożyczkodawcy.

Przeczytaj też: Usunięcie konta klienta u pożyczkodawcy – czy to w ogóle możliwe?

 

Podsumowanie:

  • Wnioskując o pożyczkę online konieczne założenie jest profilu klienta. Wyjątkiem mogą być firmy udzielające np. pożyczek celowych (chwilówki pod zastaw).
  • Profil klienta rejestrujemy przeważnie podczas składania wniosku.
  • Dzięki profilowi klienta nie musimy drugi raz uzupełniać wszystkich danych podczas składania wniosku.
  • Usuwając profil klienta tracimy możliwość na ubieganie się o pożyczkę w danej firmie w przyszłości.

 

Więcej artykułów z tej kategorii

Komentarze

Dodaj komentarz do artykułu:

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.

Sponsorujemy

Robert Chmiel Logo Oficjalny partner Loan Magazine Awards 2016 Kongres Sektora Pożyczkowego Logo

Nasze wyróżnienia

Laur konsumenta 2016 Chwilowo.pl stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk KPF

Nasi partnerzy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych logo Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce logo