Programy lojalnościowe firm pożyczkowych 2020

Aktualizacja: 2020-04-20
Data publikacji: 2020-04-02
Autor: Katarzyna Jóźwik
Ocena: 5
(ilość ocen: 1)

Nowi klienci firm pożyczkowych mogą z reguły liczyć na chwilówkę za darmo. A czy pożyczkodawcy doceniają stałych pożyczkobiorców? Coraz częściej oferują im programy lojalnościowe, w ramach których można skorzystać z atrakcyjnych warunków pożyczki czy innych przywilejów. Z jakich pożyczkowych programów lojalnościowych warto skorzystać w 2020 roku?

Po co programy lojalnościowe w pożyczkach?

Głównym celem programu lojalnościowego – co z resztą podkreśla jego nazwa – jest wzmocnienie przywiązania klienta do danej firmy. Tego rodzaju programy stosowane są w wielu branżach, promocyjne punkty zbieramy w trakcie codziennych zakupów, tankując paliwo czy zamawiając produkty w jednym z najpopularniejszych serwisów aukcyjnych. Otrzymane punkty, bonusy czy promocje pozytywnie wpływają na postrzeganie konkretnej marki przez klienta. Poza tym oferowanie zniżek do wykorzystania np. przy kolejnych zakupach jest dodatkową zachętą do ponownego zainteresowania się tą ofertą. Na takich samym zasadach działają programy lojalnościowe firm pożyczkowych: klienci uzyskują dodatkowe rabaty i bonusy, jednak, aby móc je wykorzystać, muszą po raz kolejny wybrać pożyczkę firmy oferującej te przywileje. Na programach lojalnościowych korzystają zarówno pożyczkobiorcy (otrzymując często szansę na zobowiązanie na atrakcyjnych warunkach), jak też sami pożyczkodawcy (zdobywając grono wiernych klientów).

Darmowa pożyczka za lojalność w Szybka Gotówka i Freezl

Pierwszym programem lojalnościowym, na który chcielibyśmy zwrócić uwagę, jest propozycja Szybkiej Gotówki i Freezl. W tych dwóch firmach doceniani się klienci regularnie korzystający z pożyczek. W ramach programu można liczyć na co piątą darmową pożyczkę. Oznacza to, że piąte, dziesiąte, piętnaste, dwudzieste itd. zobowiązanie klienta będzie bezpłatne. Aby móc skorzystać z tego przywileju, trzeba jednak spełnić pewne warunki. Po pierwsze, klient musi pożyczać pieniądze regularnie co miesiąc. Poza tym nie może spłacić zobowiązania wcześniej niż przed upływem 14 dni pożyczki. Z drugiej strony zaś musi je uregulować w terminie. I chociaż takie same zasady obowiązują w obu firmach, to każda z nich proponuje promocyjną pożyczkę na innych zasadach. Szybka Gotówka jest gotowa pożyczyć za darmo co piątą pożyczkę, której kwota nie przekroczy kwoty ostatniego zobowiązania. Jeśli czwarta pożyczka była na 1000 zł, to piąta nie może być na np. 1500 zł.

Warto wziąć pod uwagę, że maksymalna kwota pożyczki w Szybkiej Gotówce wynosi 15000 zł. Nieco inne zasady obowiązują w Freezl: tutaj darmowa chwilówka dla stałych klientów może wynieść od 100 do 7000 zł, a maksymalny czas kredytowania to 65 dni. Jednak w tym przypadku również obowiązuje zasada, że kwota darmowej pożyczki nie może przekroczyć sumy ostatniego zobowiązania. Freezl udostępnia dla swoich klientów jeszcze inną atrakcyjną opcję. Każdy klient, który skutecznie poleci znajomym ofertę Freezl, za każdą osobę korzystającą z pożyczki otrzyma 40 zł rabatu na własne zobowiązanie.

50 zł zarobku w VIA SMS

Firma pożyczkowa udzielająca zobowiązań przez SMS również uruchomiła własny program lojalnościowy. Klienci, którzy polecają produkty firmy innym potencjalnym pożyczkodawcom, otrzymują 50 zł premii za każdą osobę, która skorzysta z pożyczki VIA SMS.

Cenne punkty w MoneyMan

Program lojalnościowy w zupełnie innej formie proponuje swoim klientom MoneyMan. Pożyczkobiorcy mogą zbierać punkty za różnego rodzaju aktywności. Terminowa spłata pożyczki, polecenie oferty znajomym czy wyrażenie swojej opinii na temat firmy w mediach społecznościowych to doskonałe okazje do zebrania dodatkowych punktów. Te zaś można wymieniać na pokrycie kosztów prowizji czy przeniesienie pożyczki na tzw. wyższy poziom.

Punkty za naukę i lojalność w Wonga

Nietypowy program lojalnościowy dla swoich klientów zaproponowała Wonga. We współpracy z szerokim gronem partnerów merytorycznych (m.in. BIK, ERIF, ZaufanaTrzeciaStrona.pl, InfoPozytywni.pl) opracowała serwis Kapitalni.org, za pośrednictwem, którego udostępnia szereg informacji na temat polskiego rynku finansowego. Użytkownicy wykonać test osobowości finansowej oraz zrealizować różnego rodzaju ścieżki edukacyjne, których tematyka dotyczy finansów, oszczędzania czy pożyczania pieniędzy. Każdy ukończony etap edukacji przekładają się na dodatkowe punkty na koncie klienta. Ich saldo może być powiększone przez terminowe spłacenie pożyczki w Wonga. Zebrane punkty można wymieniać na różnorodne nagrody, np. 5 proc. zwrotu kosztu pożyczki, certyfikat rzetelnego pożyczkobiorcy czy bony rabatowe.

Zyski rosną z czasem

Firmą, która docenia swoich klientów za coraz dłuższą współpracę, jest Smart Pożyczka, Pożyczkodawca udziela rabatów na pożyczki. Ich wysokość jest zależna od tego, po raz który dany pożyczkobiorca sięga po produkt firmy. Tym samym w Smart Pożyczce można otrzymać rabat w wysokości:

  • 5% – przy drugiej pożyczce,
  • 10% – przy trzecim i czwartym zobowiązaniu,
  • 15% – piąta i szósta chwilówka z kolei,
  • 20% – siódma i ósma pożyczka,
  • 25% – od dziewiątej pożyczki.

Jak widać, w przypadku Smart Pożyczki regularne korzystanie z oferty jednej firmy pożyczkowej może się naprawdę opłacać.

Różne warianty w Sloan

Firma pożyczkowa Sloan oferuje swoim klientom dwie opcje korzyści za ich lojalność. Osoby pożyczające regularnie pieniądze mogą liczyć na 50% rabat na piątą pożyczkę. Warunkiem skorzystania z promocji jest uregulowanie w terminie poprzednich czterech zobowiązań.
Poza tym Sloan oferuje również bonusowe punkty za każdą spłaconą w terminie pożyczkę. Klient otrzymuje 2% od zaciągniętej kwoty zobowiązania, a każdy zdobyty punkt odpowiada 1 zł rabatu na prowizję kolejnej pożyczki.
Co ważne, oferowane przez Sloan promocje nie sumują się. Tym samym klient korzystający z pożyczki po raz piąty, nie może wykorzystać jednocześnie 50% rabatu i dodatkowy rabat na prowizję zobowiązania.

Ratkomat i kupony rabatowe na zakupy?

Nietypową promocję skierowaną do wszystkich klientów – zarówno stałych, jak też nowych – oferuje Ratkomat. Pożyczkodawca gwarantuje otrzymanie kuponów rabatowych na zakupy do popularnych sieciówek odzieżowych. Wśród partnerów akcji promocyjnej są m.in. Cropp, H&M, Reserved czy Mohito, a wysokość zniżek może sięgnąć nawet 80%. Co ciekawe, pożyczkodawca zapewnia, że kody rabatowe są dostępne na ostatniej stronie wniosku pożyczkowego bez względu na ostateczną decyzję pożyczkodawcy. Tym samym z kuponów mogą skorzystać również ci pożyczkobiorcy, których wniosek został odrzucony.

Nie tylko bonusy i punkty

Firmy pożyczkowe mogą nagradzać swoich wiernych klientów w różnorodny sposób. Oprócz wspomnianych wyżej premii, bonusów czy punktów często można spotkać się również z ograniczonymi czasowo promocjami skierowanymi wyłącznie do osób regularnie korzystających z pożyczek. W wielu przypadkach zaoferowane promocyjne warunki są rzeczywiście atrakcyjne. Jednak przed ostateczną zgodą na skorzystanie z przedstawionego wariantu pożyczki należy dokładnie zapoznać się z regulaminem przedstawionej oferty. Promocje mają to do siebie, że nakładają szereg warunków, które należy spełnić, aby móc z nich rzeczywiście skorzystać. W przypadku ofert dla stałych klientów może być podobnie.

Indywidualna oferta dla wiernego klienta

Na stronach internetowych firm pożyczkowych na próżno szukać informacji o programie lojalnościowym. Jego brak nie oznacza wcale, że pożyczkodawcy lekceważą swoich stałych klientów. Bardzo często pozabankowe firmy pożyczkowe oferują lojalnym pożyczkobiorcom indywidualne oferty zobowiązań przygotowane w oparciu o analizę dotychczasowych pożyczek. Tym samym klient otrzymuje propozycję chwilówki uszytą na jego miarę. W wielu przypadkach oprócz pełnego dopasowania oferty, pożyczkobiorca może liczyć też na preferencyjne warunki. Indywidualne propozycje pożyczek udostępniane są za pośrednictwem osobistego konta w serwisie pożyczkowym.

Czy programy lojalnościowe rzeczywiście zwiększają przywiązanie?

Jak pożyczkobiorcy reagują na oferowane przez firmy pożyczkowe programy? Atrakcyjna zniżka czy dodatkowa nagroda jest z pewnością miłym urozmaiceniem dla osoby chcącej pożyczyć pieniądze. Jednak czy oferowane bonusy są rzeczywiście tak przyciągające, że klient nie będzie się interesował ofertami innych firm? To zależy. Część klientów, którzy przynajmniej raz skorzystali z oferty konkretnej firmy pożyczkowej, nie będzie miało ochoty poszukiwać nowych rozwiązań i kolejną pożyczkę również weźmie w tej samej firmie. Jednak z pewnością grupa pożyczkobiorców dokładnie analizuje dostępne na rynku promocje pożyczek i wybiera te, które są dla nich szczególnie atrakcyjne. Takimi mogą być chociażby darmowe pożyczki dla nowych klientów. Po spłaceniu dotychczasowego zobowiązania w terminie tak naprawdę nic nie wiąże klienta z firmą pożyczkową, z której usług korzystał. Co więcej, ma on prawo do swobodnego decydowania o tym czy przy następnej pożyczce skorzysta z oferty tego samego czy innego pożyczkodawcy. Oferowany program lojalnościowy może wprawdzie być niewielkim impulsem skłaniającym do pozostania wiernym jednej firmie. Jednak proponowane w ramach niego rozwiązania nie zawsze będą w stanie przebić promocje dostępne u innych pożyczkodawców.

Programy lojalnościowe jako ciekawy dodatek

Osoby, które regularnie sięgają po chwilówki, powinny orientować się, które firmy proponują ciekawe rozwiązania dla stałych klientów. Dzięki temu będą mogły skorzystać z preferencyjnych warunków, o ile będą w grupie osób uprawnionych do określonych bonusów czy promocji. I chociaż niektóre programy lojalnościowe firm pożyczkowych mogą naprawdę kusić, nie warto kierować się nimi przy wyborze pożyczki. Od kilku bonusowych punktów ważniejsze są rzeczywiste koszty wybranego zobowiązania. Kiedy pojawią się problemy ze spłatą pożyczki, nie pomogą żadne bonusy, punkty czy promocje. Dlatego wybierając chwilówkę, zwracajmy uwagę na wysokość zobowiązania, termin spłaty i dodatkowe koszty, a ewentualny program lojalnościowy niech będzie jedynie miłym dodatkiem.

Więcej artykułów z tej kategorii

Komentarze

Dodaj komentarz do artykułu:

Uprzejmie informujemy, że komentarze zawierające wulgaryzmy lub niezgodne z zasadami języka polskiego nie będą publikowane w serwisie.

Sponsorujemy

Robert Chmiel Logo Oficjalny partner Loan Magazine Awards 2016 Kongres Sektora Pożyczkowego Logo

Nasze wyróżnienia

Laur konsumenta 2016 Chwilowo.pl stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk KPF

Nasi partnerzy

Polski Związek Instytucji Pożyczkowych logo Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce logo